Rubriky
Inspirace do hodin Učitelské řemeslo

10 tipů pro frontální výuku

Úryvek z podcastu 200. epizody Cult of Pedagogy. Přeloženo, kráceno a přizpůsobeno českému kontextu.

Cože? Frontální výuku? Ta přece k modernímu učení nepatří. V dnešní době mají studenti spolupracovat, přicházet na věcí sami, rozvíjet se pomocí projektové výuky…

Ano, všechny tyto prvky do výuky patří, ale neznamená to, že bychom kvůli nim měli frontální styl učení zavrhnout úplně. Vždyť co jiného, než frontální způsob výuky, jsou oblíbené TED talks nebo “nauč se to” youtube videa?

Rubriky
Do hloubky Inspirace do hodin Teorie Vztahy Změna postojů

🎧5: SCARF – primární sociální potřeby dětí a strategie k jejich naplňování

Pátá epizoda našeho podcastu. Pod tajemnou zkratkou SCARF se ukrývá pět sociálních potřeb, které mají velký vliv na to, jak se děti ve škole cítí a chovají. V epizodě rozebíráme, co jako učitelé můžeme konkrétně dělat, abychom dětem tyto potřeby ve škole naplňovali.

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.

Rubriky
Učitelská duše

Co jsem si uvědomovala po roce ve školství – část 2

V minulém článku z této minisérie jsem vzpomínala, co mi běželo hlavou po půl roce ve školství. Co se mi tam odehrává nyní, na konci prvního školního roku?

Rubriky
Učitelská duše

Co jsem si uvědomovala po půl roce ve školství – část 1

Jsem začínající učitelka. Je mi 43 let. Učitelství je tedy má druhá profese. A přestože jsem se různými formami vzdělávání zabývám již téměř deset let, po půl roce “ostré” výuky v základní škole, jsem narazila na tři témata, která jsem si předem neuvědomila. 

Rubriky
Inspirace do hodin Učitelské řemeslo

EduTipy 11-15

Jennifer Gonzales z blogu Cult of Pedagogy publikovala na své stránce krátké a jednoduché tipy do hodin, které mohou učitelé hned použít v jakémkoliv předmětu. Toto je poslední pětice, kterou bychom s vámi chtěli sdílet. Zbývající tipy najdete v článcích EduTipy 1-5 a EduTipy 6-10.

Přeloženo, upraveno a kráceno dle Jennifer Gonzales.

11. Omezte zpětnou vazbu, dokud není úkol dokončen.

12. Používejte hloučky pro komunikace během skupinové práce.

13. Mluvte se svými žáky i mimo vyučování.

14. Nedávejte příliš nejednoznačná zadání.

15. Pokud potřebujete žákům něco přečíst, udělejte to bez přerušování.

Rubriky
Cítit se dobře Organizace třídy Teorie Vztahy

🎧 4: Práce s chybou

Čtvrtá epizoda našeho podcastu. Proč je dobré ve škole chybovat? Co argument, že “až jednou bude chirurg, taky nebude moci dělat chyby”? K čemu je dětem i učiteli dobré, když se chybovat nebojí? Jak konkrétně v hodině s chybou pracovat? Jak jsme prožívaly chybovaní dětí, když jsme začínaly učit a jak na to, když chybujeme jako učitelé?

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.

Rubriky
Cítit se dobře Do hloubky Inspirace do hodin Teorie Vztahy Změna postojů

🎧3: Bezpečné prostředí

Třetí díl našeho podcastu. Co je pro nás bezpečné prostředí? Co bezpečné prostředí splňuje, jak pomáhá učení? Jak na něm pracovat, a proč si myslíme, že je pro učení nezbytné? Sdílíme konkrétní situace, ve kterých se nám bezpečné prostředí podařilo vytvořit i ty, kde se nám to nepovedlo. 

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.

Rubriky
Příběhy

🎧2: Naše první hodina ve třídě

Druhý díl našeho podcastu. Jaká byla naše premiéra v roli učitelek před dětmi? Jak jsme se cítily, co jsme s dětmi dělaly, co jsme si z toho odnesly a proč jsme učitelství nevzdaly? Co nám v začátku nejvíce pomohlo?

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.

Rubriky
Inspirace do hodin Organizace třídy Učitelské řemeslo

🎧1: Budování rutin ve třídě

První díl našeho podcastu. Patří rutina do školství? Je to nuda a nejhorší, co může děti ve škole potkat, užitečný nástroj, který usnadňuje a posiluje učení nebo ještě něco jiného? Co mohou rutiny přinést dětem a učiteli? Jak to máme s rutinami my? V epizodě zazní jak jsme to měly s rutinami na začátku učení a kam se posouváme. Kde se nám daří, na co se teď soustředíme a kam chceme upřít pozornost? 

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.

O rutinách píšeme i v článku Budování rutin najdete ho na blogu: https://triucitelky.cz/budovani-rutin/ 


Kde nás můžete kromě podcastu potkat?

Na Facebooku: https://www.facebook.com/tri.ucitelky/

Na Instagramu: https://www.instagram.com/tri.ucitelky/

V podpůrné skupině EduMind: https://edumind.cz/

Zdarma si můžete stáhnout i více než 30 tipů na (nejen) knihy pro učitele a učitelky: https://triucitelky.cz/ebook/

Rubriky
Do hloubky Příběhy

🎧0: Proč učitelský podcast?

Nultý díl našeho podcastu. Jak se tři učitelky potkaly? Kdo jsme, co a kde učíme? Co je to MasterMind? Proč učitelský podcast natáčíme a jakým tématům se chceme věnovat? 

Díl můžete poslouchat i na 🍎 Apple Podcasts nebo 🟢 Spotify.