O nás

Jedna jsme bývalá stavařka, jedna lezkyně po skalách a jedna šéfka firmy. Dohromady nás svedlo učitelství.

Jsme tři. Anet. Káča. Eva. Potkaly jsme se při studiu programu Učitel naživo. Jsme mámy dohromady šesti dětí (2-19let), každá máme své koníčky, každá jsme se před učením dětí věnovala jiné profesi. V současnosti se také každá zaměřujeme na jiný sektor vzdělávání a každá si rozšiřujeme profesní obzory jiným směrem. Spojuje nás to, že učíme, protože nás to baví a dává nám to smysl.

Už během studia jsme trávily hodně času diskusemi nad našimi postoji a názory, četly jsme si vzájemně školní práce a úkoly. Zjistily jsme, že se můžeme nejen společně obohacovat, ale vzájemně se provázet lepším přemýšlením, učením… Zkrátka tři ví víc než jedna. 

Této kvality jsme se nechtěly vzdát a tak jsme založily naši  MasterMind skupinu, která funguje dodnes. Jednou za 14 dní pravidelně konzultujeme a radíme se v různých učitelských otázkách. Jsou to pro nás radostné a úlevné chvíle, které nás neuvěřitelně posouvají a dělají učitelské řemeslo snesitelnější, protože máme s kým sdílet, reflektovat a kde ventilovat své občasné frustrace. 

Víme, že mnoho učitelů řeší podobné otázky. V zimě 2021 jsme se rozhodly “naše” témata přepisovat do článků a ty zveřejňovat a otevírat tak prostor pro přemýšlení i dalším učitelům, a zároveň díky jejich zpětné vazbě hledat ještě lepší a komplexnější pohledy.

Eva

Učím matematiku na druhém stupni základní školy, věnuji se také projektovému vyučování, rozvrhovým tématům a kompetencím. Vzdělávání mne baví! Baví mne vzdělávat sama sebe, hledat inspiraci, propadat se hluboko do neznámých témat a ujasňovat si, proč jsou skutečnosti kolem mne takové, jaké jsou. Baví mne provázet děti cestou vzdělávání. Vidět jejich rozzářené oči, prožívat ty chvilky, kdy se jim rozbřeskne v hlavě a ony řeknou: “Jo, aha!”, “No jó!” nebo “Hustýýýý!”

Moje původní vzdělání je stavař, architekt a tomuto oboru se s láskou věnuji už jen amatérsky. Do školství mě vtáhla má nespokojenost se stavem českého vzdělávacího systému a touha podílet se na změně zevnitř.

Vystudovala jsem ČVUT obor Pozemní stavby a architektura, pedagogické vzdělání mám z programu Učitel naživo. Ve své praxi čerpám z mnohaleté zkušenosti s učením vlastních dětí doma a z podpory a organizace rodin, které své děti vzdělávaly podobně. V minulých letech jsem se ponořila do oblasti formativního hodnocení, responzivní výuky, fungování mozku, designování informací a pořád nacházím další a další témata, která mne zajímají.

Ve školství je pro mne důležité každé jedno dítě. Za úspěchem dítěte většinou stojí opečovaný učitel. I proto se poslední roky podílím na chodu různých reflektivních a profesních skupin učitelů a velmi ráda pořádám workshopy pro základní, střední i vysoké školy.

Káča

Učení se v mém životě v různých formách a intenzitách vyskytuje od té doby, kdy mi bylo patnáct. Hodně jsem doučovala, vedla kroužky, pracovala jako instruktorka lezení a lyžování, učila jsem jazyky. Až na prahu třicítky mi došlo, že společný jmenovatel všech mých předchozích profesních odboček je pedagogika. 

Přihlásila jsem se do výcviku Učitel naživo a moje životní cesta se tím na jednu stranu završila, na druhou stranu otevřela, rozvětvila a nabídla tolik dalších výzev a témat k přemýšlení a seberozvoji, že mi na to jeden život nebude stačit. Učím angličtinu a mediální výchovu, nějaký čas jsem strávila na základce, v současné době působím na gymnáziu a učím angličtinu soukromě. Na učení mě nejvíc fascinuje neustálá interakce, která mezi mnou a dětmi probíhá. Na každý svůj krok, metodu, nápad, mám okamžitě zpětnou vazbu a díky této “instantní reflexi” můžu neustále profesně růst. 

Aneta

Přesunula jsem se ze soukromé sféry do školství s přáním stát se dobrou učitelkou. Při vstupu do praxe mě překvapily dvě věci: 1) jak moc mě práce s dětmi naplňuje a 2) jak náročné může učitelské řemeslo být. Mám zkušenost z prvního stupně alternativní školy, víceletého gymnázia i druhého stupně státní základky. Zajímám se o to, jak funguje dětský mozek (nejen) při učení a baví mě hledat cesty k podpoře čtenářství.

Projekt tři učitelky je pro mě způsob, jak si prostřednictvím psaní a dalších našich aktivit ujasňovat postoje, přemýšlet nad věcmi učitelskými, ve kterých nemám jasno, a současně upřímně sdílet svoje radosti, nezdary a prožívání na učitelské cestě s cílem vzájemně se podporovat s ostatními učiteli.

Jsem vděčná za Evu a Káču a všechny ostatní učitele, se kterými jsme díky třem učitelkám v kontaktu, protože víc učitelských hlavy ví vždycky více než jedna.

Novinky do emailové schránky

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit" souhlasíte se Zásadami ochrany osobních údajů.