Rubriky
Teorie

🎧 22: Co by měli učitelé vědět o paměti

Jako učitelé trávíme velkou část svého času snahou o to, někoho něco naučit. K tomu se nám mohou hodit základní poznatky o tom, jak funguje učení a paměť.  Jaký vliv na to, co si naši žáci a studenti odnesou z výuky má pracovní a dlouhodobá paměť? A co je to kognitivní zahlcení a jak mu předcházet?


Podpora a bonusový materiál na Forendors:
https://www.forendors.cz/triucitelky

Na co v epizodě odkazujeme:

Knihy Outsmart Your Brain Proč žáci nemají rádi školu? od Daniela T. Willinghama

Článek Jak se efektivně učit? Zapomínání je normální a čtení pořád dokola nepomáhá, říká učitelka

Kniha Sedm mýtů o vzdělávání od Daisy Christodoulou

Epizoda 1: Budování rutin ve třídě
Epizoda 9: Jak dětem postavit lešení
Epizoda 10: Začátky hodin. Do Now a vybavování z paměti
Epizoda 16 o třech principech, které vedou k tvalejšímu zapamatování


Kde nás můžete kromě podcastu potkat?

Na Facebooku: https://www.facebook.com/tri.ucitelky/

Na Instagramu: https://www.instagram.com/tri.ucitelky/

V podpůrné skupině EduMind: https://triucitelky.cz/edumind/

Zdarma si můžete stáhnout i více než 30 tipů na (nejen) knihy pro učitele a učitelky: https://triucitelky.cz/ke-stazeni/

Zdarma si můžete stáhnout sadu reflektivních otázek ke konci školního roku: https://triucitelky.cz/ke-stazeni/

Novinky do emailové schránky

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit" souhlasíte se Zásadami ochrany osobních údajů.